עוד שכונה חדשה בשדרות

הבנייה בשדרות מואצת ומשיכה. לאחרונה הפקידה ועדת המשנה לבניין ערים בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תוכנית להקמת שכונה חדשה השביעית במספר, באזור צפון העיר שדרות אשר תכלול כ – 1,550 יחידות דיור חדשות.

אלון דוידי, ראש עיירת שדרות: "אנחנו דוהרים קדימה וממשיכים בפיתוחה של העיר שדרות, עם בניית שכונות חדשות ומשיכת זוגות ומשפחות צעירות לעיר".

 

את התכנית לשכונה החדשה יזם משרד השיכון והבינוי, מתכננת אותה חברת "לייטרסורף בן-דיין אדריכלים" והיא תנוהל על ידי "אולניק חברה להנדסה" בשיתוף פעולה עם אגפי עיריית שדרות הרלוונטיים.

 

התכנית מתפרסת על שטח של כ – 1,260 דונם (כולל השטח של פארק שקמה). הגבול הצפוני של השכונה החדשה יהיה כביש 333 החדש, כביש 34 מצד מערב, כביש 1 (כביש עירוני חדש שעתיד להיבנות) במזרח, ובדרום העיר שדרות הקיימת.

 

שמה הזמני של השכונה הוא מתחם 10. שטחה נמצא היום בשטח שיפוטה של מועצה אזורית שער הנגב, אך יעבור לאחר מאבקו של ראש העיר לשטחה המוניציפאלי של העיר שדרות.

 

מיקומה של השכונה יהווה ממשק של העיר עם פארק שקמה ויהיה בעל ערכיות נופית סביבתית גבוהה. בניית השכונה תהיה לצד ותשמר את השטחים הפתוחים אשר לאורכם יבנו שבילים ומסלולי אופניים.

 

חלק מהבניינים בשכונה יהיו בני 6-8 קומות ותהיה בשכונה גם בנייה בשיטת "בנה ביתך" ובנייה צמודת קרקע. ולאורך הצירים המרכזיים בשכונה יוקמו מבני ציבור ומסחר.

 

כיום נבנות ברחבי העיר שדרות 6 שכונות מגורים חדשות: שכונת המוזיקה, שכונת האחוזה, שכונת הכלניות, שכונת נאות שקמה, שכונת בן גוריון ב' ומתחם 9 שעדיין לא קיבל שם – אך התב"ע של השכונה הזו אושר והחל השיווק שלה.

 

בכל השכונות החדשות ייבנו פארקים ייחודיים, מזרקות, ובתי ספר ממוגנים.

 

לדבריו של ראש העיר, אלון דוידי – "כל בנייה של שכונה חדשה מותנית בפיתוח ושיפוץ של שכונה וותיקה". עוד מוסיף דוידי כי "העיר שדרות עוברת מהפך. במשך 10 שנים שווקו בעיר 150 דיור, רק בשנתיים האחרונות שיווקנו כ – 2,000 יחידות דיור".

 

"אנחנו מחזירים את העיר שדרות לתושבים כי אכפת לנו מהם ורוצים שתהיה להם איכות חיים גבוהה ושיגיעו לעיר תושבים חדשים שיחזקו את העיר".